Wij zijn inmiddels al 35+ jaren actief en zorgen dagelijks voor succesverhalen binnen de Transport & Logistieke sector. Wij delen deze positiviteit graag met de wereld en tonen u daarom met trots een greep uit de LogisticManager succesverhalen.
“Via collega’s binnen Teamtrans zijn wij in aanraking gekomen met LogisticManager. Nadat wij bij hen een kijkje in de keuken kregen, hebben wij een demo aangevraagd en zijn wij enthousiast geworden over de software. Wij werken nu al een aantal jaren naar tevredenheid met de software.
LogisticManager is gebruiksvriendelijk, duidelijk en overzichtelijk. Het feit dat je meerdere schermen open kunt laten staan zonder problemen, is heel fijn. Het invoeren van de zendingen is makkelijk, ook op Statusweb. Boekhoud technisch zijn de overzichten iets minder ver ontwikkelt, echter weegt dit niet op tegen alle voordelen. Klanten krijgen een statusmelding wanneer ze hun e-mailadres invoeren, zo kunnen we iedereen gemakkelijk op de hoogte houden, het telefoonverkeer is daardoor een stuk minder geworden. De verladers krijgen track & trace-meldingen, waardoor alles realtime geregeld is.
Een ander positief punt is de helpdesk, de lijnen zijn kort, als er wat aangepast moet worden kan het allemaal vrij snel klaar zijn, waardoor wij snel weer operationeel zijn. Ik kan weleens kritiek hebben maar daar wordt altijd goed en professioneel mee omgegaan. Als er aanpassingen zijn en er wordt een update gedraaid in het weekend ervaren wij nooit problemen en alles staat er altijd netjes op. Ik zou het iedereen binnen onze sector met soortgelijke bedrijfsvoering blindelings aanbevelen”.
"Op aanbeveling van een collega binnen onze branche zijn wij bij LogisticManager terecht gekomen. In de testfase werden wij zéér goed begeleid door de medewerkers van LogisticManager. Op het moment dat wij aan de slag gingen met LogisticManager hadden wij nog geen systeem draaien, wij zijn dus echt op 0 begonnen. We maken gebruik van het TMS, LMMobile en Statusweb. Gaandeweg zijn wij hier wegwijs in geworden. De producten bevallen ons erg goed, ze zijn simpel en kindvriendelijk in gebruik.
Naast de softwareproducten maken wij gebruik van de Remote App, waardoor wij de hosting van de programma’s onderbrengen bij JDS bedrijfsautomatisering. De serviceverlening van LogisticManager alsook JDS ervaren wij als zéér goed. Als we vragen en/of aanpassingen hebben dan nemen wij contact op met de mannen van LogisticManager of met de servicedesk van JDS. Afhankelijk van hoe ingewikkeld de vraag is, krijgen wij direct antwoord of moet er eerst even iets uitgezocht worden en krijgen wij een terugkoppeling. Wij zijn zeer tevreden en raden LogisticManager zeker aan."
“Software ziet er van buitenaf of tijdens een presentatie vaak identiek uit. Dan is het zaak dat je een keuze maakt die het meest bij je wensen en verwachtingen aansluiten. JDS kon met LogsiticManager in 2013 vrijwel alle wensen verwezenlijken en koppelingen maken met de diverse externe pakketten waarvan wij nu nog altijd gebruik maken. Als eerste Expediteur binnen LogisticManager werden wij gevraagd mee te denken om LM Expediteur vriendelijk te maken, daar kwam bij dat JDS een regionale aanbieder was en dit onze voorkeur had waardoor de lijnen kort en persoonlijk zijn.
Doordat het TMS, “LogisticManager” en financieel pakket “KING” d.m.v. een koppeling zijn verbonden is dubbel werk om o.a. een factuur te maken uitgesloten en heb je een sluitende administratie. Anno 2021 werken wij nog steeds naar alle tevredenheid met JDS “LogisticManager” !
“Wij zijn bij LogisticManager terecht gekomen nadat wij op zoek zijn gegaan naar een software oplossing die goed aansluit bij het werk dat wij verrichten. Wij werkten eerst met een ordersysteem maar zijn op zoek gegaan naar een plansysteem. Vanaf het begin werd duidelijk dat LogisticManager met haar softwareoplossing als digitaal plansysteem het beste bij ons aansluit, waardoor wij makkelijk digitaal kunnen werken, ook via een tablet. Als wij tegen verbeterpuntjes aanlopen, die voor ons beter werken, wordt dit door LogisticManager gelijk opgepakt en indien mogelijk ook opgelost. Momenteel werken wij met het TMS van LogisticManager en zijn wij de mogelijkheden van het WMS aan het onderzoeken.
De dienstverlening van LogisticManager ervaren wij als zéér prettig. Wij bevelen LogisticManager zeker aan. Wij zijn heel positief, werken prettig en hebben goede contacten met zowel de accountmanager als de helpdesk medewerkers”.
“De variatie in transport en zeker bij ons is enorm groot we draaien 24/7 pakketten, pallets en meubels en dat werd zo enorm groot dat wij dit digitaal willen verwerken. Via een ICT-bedrijf hebben wij advies gekregen om met JDS (LogisticManager) aan de slag te gaan. Hiervoor ben ik destijds persoonlijk naar Venray gekomen om een gesprek met de accountmanager van LogisticManager te voeren. Dit gesprek was heel informatief en naar aanleiding hiervan werd het gelijk duidelijk dat LogisticManager een goede keuze voor ons zou zijn. Het is nog prematuur maar de ontwikkelingen houd ik wel in de gaten, als je niet digitaliseert blijf je hangen. Met name in deze tijd is zijn de werkzaamheden handmatig niet meer bij te houden en voor ons was het overstappen naar digitaal van enorm belang. Ik was daarom gelijk zéér tevreden over het TMS van LogisticManager, omdat het ons digitaal veel mogelijkheden biedt.
De implementatie is goed verlopen maar had ook de nodige gewenning. De accountmanager is verschillende keren langs geweest om de implementatie te voltooien en vragen te beantwoorden. Wij werken nu ongeveer 3 maanden met het TMS van LogisticManager en ervaren de dienstverlening als prima. Telefonisch wordt je direct te woord gestaan en e-mails worden ook snel beantwoord. Wij hopen over 2 á 3 maanden operationeel te zijn en daarna willen wij ons digitaal graag verder ontwikkelen. Wij zouden LogisticManager zeker aanbevelen”.
“Aangezien ik zelf niet helemaal thuis ben in de wereld van logistieke software, zijn wij gestart met rondkijken bij bedrijven die vergelijkbare diensten verrichtten als ons. Op aanraden van deze collega’s zijn wij bij LogisticManager terecht gekomen en nadat wij goed begeleid zijn in de mogelijkheden hebben wij ervoor gekozen om aan de slag te gaan met het TMS van LogisticManager.
LogisticManager is enorm geschikt voor onze werkzaamheden in deelpartijen en stukgoederen. Momenteel zitten wij in de testfase, waarin wij zéér goed begeleid worden. De reden voor overstap voor ons is het feit dat met LogisticManager alles digitaal kan worden gedaan en handmatig werk niet meer verricht hoeft te worden. Dit scheelt natuurlijk enorm in tijd. Je moet natuurlijk wel bij blijven en niet met verouderde systemen werken. Daarom is LogisticManager erg fijn, omdat er continue gewerkt wordt aan ontwikkelingen om de software up-to-date te houden. Ik vind het erg prettig dat wij straks de facturatie en planning digitaal kunnen gaan verwerken en daarachter ook de boekhouding die automatisch wordt ingelezen, waardoor de manier van werken makkelijker en simpeler is en de bedrijfsvoering daardoor een stuk productiever en efficiënter maakt. In het begin schrok ik wel even van het leerproces, maar door de goede begeleiding vanuit LogisticManager gaat het best snel en kunnen onze medewerkers binnen 2 weken feilloos met het systeem aan de slag.
De dienstverlening zou ik omschrijven als zeer prettig. De lijntjes zijn kort, als er vragen zijn wordt het direct opgepakt. Daarbij wordt er indien nodig ook een bezoek aan ons gepland waarbij wij rustig de uitleg krijgen die nodig is en er met ons meegekeken wordt.”
"In 2006 zijn wij gestart met de softwareproducten van LogisticManager. Wij zijn zéér tevreden over de gebruiksvriendelijkheid van het TMS, LMMobile en Statusweb en maken er dan ook graag gebruik van. Tijdens de implementatiefase zijn wij goed begeleid door de medewerkers van LogisticManager en tot op de dag van vandaag wordt je altijd snel geholpen bij vragen en problemen. Er wordt meteen naar een oplossing gekeken, wat maakt dat de dienstverlening als prettig wordt ervaren. Wij zijn vandaag de dag nog steeds tevreden en raden LogisticManager dan ook zeker aan."
Een aantal jaren geleden was het voor ons noodzaak om over te stappen naar een nieuw systeem. Het systeem dat wij destijds hadden kon niet meer verder uitgebouwd worden en was na verloop van tijd niet meer voldoende om de bedrijfsvoering optimaal te houden. Wij zijn toen bij LogisticManager terecht gekomen op aanraden van een vriend. Het was ons gelijk al duidelijk dat het systeem van LogisticManager bij al onze wensen aansluit en er mogelijkheid in zit om het in de toekomst uit te breiden. Momenteel maken wij dan ook gebruik van zowel het TMS als het WMS, het bijbehorende Statusweb, LMMobile en verschillende modules die mooi op onze bedrijfsvoering aansluiten.
Statusweb is een gigantische uitkomst, omdat wij niet meer fysiek naar klanten hoeven te gaan, alles kan via het internet. Voorheen werkten wij met het tekenen van bestellijsten, maar door het gebruik van LMMobile kunnen wij de handtekeningen nu digitaal verzamelen, een enorme plus. Het TMS is voor ons een perfecte uitkomst, voorheen moesten wij alles met de hand doen qua facturering, maar nu kan alles digitaal en met de juiste prijskaart waardoor wij veel effectiever en efficiënter kunnen werken. Het WMS biedt ons ook veel uitkomst en scheelt ons enorm veel tijd. Wij zijn dan ook super tevreden over de producten van LogisticManager.
Ook over de dienstverlening zijn wij wel te spreken. Als er opmerkingen of problemen zijn wordt het altijd gelijk opgelost en als we er iets bij zouden willen hebben, een uitbereiding, dan kan dat ook bijna altijd geregeld worden. Wij zijn volledig overgestapt naar JDS bedrijfsautomatisering en LogisticManager, puur om alles, onze software en hardware, op één plek te houden en daar zijn wij zéér tevreden over!